CRITEO – co to jest i jak działa Criteo Dynamic Retargeting?

CRITEO – co to jest i jak działa Criteo Dynamic Retargeting? Jacek Florek 14 kwietnia 2023

CRITEO – co to jest i jak działa Criteo Dynamic Retargeting?

criteo

Odsetek tych, którzy dokonują zakupu podczas pierwszej wizyty w sklepie internetowym, jest niewielki. Dlatego tak ważny jest retargeting, czyli kierowanie reklam do osób, które weszły w interakcję ze stroną lub sklepem internetowym, np. obejrzały dany produkt albo dodały go do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji. Jednym z wykorzystywanych do retargetingu narzędzi jest Criteo. Choć narzędzie to wciąż jeszcze jest mało znane w Polsce, to w ciągu ostatnich kilku lat, stało się jednym z najbardziej popularnych na rynku globalnym. Korzystają z niego tysiące firm na całym świecie. Criteo – co to jest, jak działa i jakie daje korzyści? Sprawdź i dowiedz się więcej!

Sprawdź również: Remarketing Google Ads – jak wykorzystać?
Dowiedz się więcej: RLSA – co to jest?

Criteo to globalna firma technologiczna powstała w 2005 roku we Francji, która stworzyła narzędzie służące do dynamicznego retargetingu. Jest to platforma reklamowa oparta na sztucznej inteligencji, która wykorzystując bogactwo danych, pomaga firmom docierać do odpowiedniego odbiorcy w odpowiednim czasie za pomocą spersonalizowanej reklamy. Pozwala generować reklamy display (graficzne) w różnych formatach dopasowane do odbiorcy na podstawie jego preferencji i zachowań.

Rozpocznij kampanie Criteo
z refix!

Napisz i dowiedz się więcej!

Jak działa Criteo (Criteo Dynamic Retargeting)?

Criteo działa, korzystając z plików cookie, które śledzą użytkowników podczas przeglądania stron internetowych. Na podstawie zebranych danych Criteo analizuje ich zachowania, np. jakie produkty przeglądają, ile czasu spędzają na stronie, jakie strony odwiedzają, a następnie wyświetla użytkownikom reklamy tych produktów, które wcześniej przyciągnęły ich uwagę i tych, które mogą być dla nich najbardziej interesujące, choć ich nie oglądali. Dzięki Criteo marketerzy mogą angażować odbiorców na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Przeczytaj: Reklama displayowa – co to jest?

Jakie są zalety i dla kogo dedykowane są kampanie Criteo?

Kampanie retargetingowe w Criteo mają szereg zalet. Wśród najważniejszych wymienić można:

skuteczność – kampanie Criteo są znacznie bardziej efektywne niż tradycyjne kampanie reklamowe. Reklamy są wyświetlane tylko tym użytkownikom, którzy wcześniej wykazywali zainteresowanie oferowanym produktem,

personalizacja – reklamy w Criteo są dostosowywane do każdego użytkownika na podstawie jego zachowania i preferencji, co zwiększa szansę na dokonanie zakupu. Mamy tu do czynienia z retargetingiem dynamicznym, bardziej zaawansowanym niż retargeting statyczny, który pozwala wyświetlać jedynie ten sam komunikat wszystkim użytkownikom,

wysoki zwrot z inwestycji – dzięki skuteczności i personalizacji kampanii Criteo rośnie szansa na wysokie zyski w porównaniu do poniesionych na reklamę kosztów,

automatyzacja – Criteo wykorzystuje technologię programmatic advertising, co umożliwia automatyzację procesu zakupu reklam i optymalizacji kampanii, a w ten sposób można oszczędzić czas i koszty,

elastyczność – kampanie Criteo są elastyczne i mogą być dostosowane do różnych rodzajów produktów, usług i celów biznesowych.

Skuteczne kampanie Google Ads
w refix!

Umów się na rozmowę!

Criteo to platforma reklamowa, z której najbardziej skorzysta branża e-commerce. Narzędzie świetnie sprawdza się zarówno w przypadku mniejszych, jak i większych sklepów internetowych. Potencjał tego narzędzia można dobrze wykorzystać, gdy sklep oferuje przynajmniej kilkadziesiąt różnych produktów i jest odwiedzany przez kilkudziesięciu unikalnych użytkowników w ciągu miesiąca. Criteo będzie też znakomitym wyborem w przypadku tych, którzy chcą wejść na rynki zagraniczne, gdzie Criteo jest często wykorzystywanym systemem reklamowym.

Jeśli zadajesz sobie pytanie, czy warto skorzystać z tego narzędzia do retargetingu, bo wyświetlanie tzw. „śledzących reklam” umożliwia, chociażby prowadzenie kampanii Google Ads czy kampanie Facebook Ads, musisz wiedzieć, że Criteo współpracuje z bardzo dużą liczbą wydawców. Jest to sieć większa niż sieć reklamowa Google.

Produkt Criteo jest oczywiście najbardziej znany z retargetingu, ale dzięki ciągłemu rozwojowi oferuje więcej zaawansowanych możliwości.

Przeczytaj: Konwersje rozszerzone w Google Ads – co to jest i jak wdrożyć?

Ile kosztują kampanie z Criteo?

Criteo pozwala zaplanować budżet i kontrolować wydatki. Działa na zasadzie płatności za kliknięcie (CPC), co najbardziej odpowiada każdej zorientowanej na wydajność firmie. Oznacza to, że reklamodawca nie płaci za samo wyświetlenie reklamy, ale dopiero wtedy, gdy ktoś w nią kliknie.

Dowiedz się więcej: CPC (Cost Per Click) – co to jest?

Koszt kliknięcia jest uzależniony od różnych czynników (np. miejsca emisji czy konkurencyjności grupy odbiorców), a maksymalną stawkę za kliknięcie określamy samodzielnie. To model dokładnie taki, jaki być może znamy z Google Ads. Średni koszt kliknięcia jest z reguły również bardzo zbliżony do kosztu reklamy Google Ads.

W naszej agencji e-commerce refix korzystamy z różnych narzędzi, które pozwalają naszym klientom osiągać znakomite rezultaty. Jednym z nich jest właśnie Criteo. Jeśli chcesz sprawdzić, jak Criteo może zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym, ale nie masz doświadczenia w tworzeniu kampanii z wykorzystaniem tej platformy, skontaktuj się z nami! Podpowiemy, czy Criteo jest odpowiednie do Twojego biznesu i pomożemy Ci maksymalnie wykorzystać możliwości ekosystemu reklamowego, z którego z powodzeniem korzysta wielu marketerów na całym świecie!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.