Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Ile kosztuje reklama na Instagramie? Jacek Florek 16 lutego 2023

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

ile kosztuje reklama na instagramie

Prowadząc na Instagramie profil firmowy, z pewnością prędzej czy później pojawi się pomysł wykorzystania płatnej reklamy na tej platformie. Wtedy może pojawić się istotne pytanie: ile kosztuje reklama na Instagramie? Na którą formę reklamy warto przeznaczyć największy budżet? A przede wszystkim – czy jest to opłacalne? Sprawdź i dowiedz się więcej o kosztach prowadzenia płatnych działań na Instagramie!

Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Instagramie?
Wejdź na: Jak promować posty na Instagramie?

Najważniejszym faktem przemawiającym za promowaniem postów na Instagramie, jest liczba jego użytkowników. To dosyć trywialny argument, zatem być może przekona Cię to, że ich zaangażowanie jest znacznie większe niż na innych platformach społecznościowych. Według badań przeprowadzonych przez SocialBakers ogólna liczba reakcji na profilach firmowych jest średnio trzykrotnie wyższa niż na Facebooku. I chociaż obecnie Facebook wciąż deklasuje Instagram w kwestii liczby użytkowników, to właśnie ta druga platforma staje się atrakcyjniejsza pod względem skutecznego promowania.

Nie oznacza to oczywiście, że reklamowanie się na Facebooku powinniśmy odstawić na bok – kampanie Instagram Ads to doskonałe jego uzupełnienie. Synchronizacja obu platform to nie tylko duże ułatwienie pod względem śledzenia efektów kampanii, lecz także większe możliwości jej optymalizacji.

Dowiedz się więcej: Reklama na Instagramie – jak stworzyć skuteczną reklamę na IG?

Zwiększ rozpoznawalność marki,
dzięki Instagram Ads!

Dowiedz się więcej!

Jakie konkretne zalety niesie za sobą prowadzenie kampanii reklamowej na Instagramie?

docieranie do precyzyjnej grupy odbiorców. Algorytm Instagrama pozwala na dotarcie reklamy do osób, które przeglądały w ostatnim czasie podobne produkty bądź klikały w podobne reklamy. Potencjalnymi odbiorcami mogą być również osoby, które mają sprecyzowaną grupę zainteresowań, powiązanych z naszym produktem bądź usługą. Istnieje ponadto możliwość wyboru niestandardowej grupy odbiorców, na podstawie ich danych kontaktowych,

klarowny system rozliczeń. Sami ustalamy maksymalną stawkę, jaką możemy wydać każdego dnia. Mamy pełną kontrolę nad swoimi wydatkami; jesteśmy także w stanie zmienić budżet w każdej chwili,

– konfigurując kampanię poprzez menadżera reklam, mamy możliwość wyboru celu, który można dostosować do bieżących potrzeb.

Przeczytaj również: Ile kosztuje reklama na Facebooku?

W tym miejscu warto przytoczyć jeszcze kilka statystyk. Obecnie w Polsce z Instagrama korzysta ponad 9 milionów użytkowników, spośród których aż 59% odwiedza platformę codziennie, średnio spędzając tam około 53 minuty. Kolejną istotną informacją jest fakt, że reklama może potencjalnie dotrzeć do około 28% użytkowników platformy. Aby do nich trafić, nie wystarczy jednakże promowanie posta i czekanie na rezultaty. Najważniejsza jest profesjonalna obsługa Instagrama – dobre ustawienie kampanii, śledzenie jej efektów, wyciąganie wniosków oraz bieżąca optymalizacja.

Jakie możliwości i korzyści daje Instagram?

Instagram to już nie tylko publikowanie zdjęć. Można wręcz powiedzieć, że taka forma reklamy staje się coraz mniej atrakcyjna – obecnie użytkownicy Instagrama są wręcz zalewani krótkimi filmikami, na przeglądaniu których poświęcają większość spędzanego tam czasu.

Hitem są InstaStories – treści, które są dostępne jedynie przez 24 godziny. Zdjęcie bądź krótki filmik, wyświetlane są na całym ekranie, a ponadto pojawiają się pomiędzy relacjami osób, które obserwuje odbiorca. To idealna okazja, by wzbudzić zainteresowanie potencjalnego klienta. Liczy się tutaj kreatywność, aby choć na krótką chwilę przykuć uwagę i wybić się spośród konkurencji. Warto tutaj wspomnieć, że InstaStories przegląda każdego dnia aż 70% użytkowników.

Kolejną atrakcyjną dla odbiorcy formą reklamy jest reklama karuzelowa. Pozwala na wyświetlenie od dwóch do dziesięciu obrazów lub filmów w jednym poście, co pozwala nam przybliżyć odbiorcy np. kilka produktów, wraz z odnośnikami do stron, na których użytkownik może je nabyć.

Chociaż reklama w formie wideo wymaga od nas większego nakładu pracy, to właśnie ta forma promowania zdobywa największą popularność. Pozwala dotrzeć do większej grupy osób, daje nam większe możliwości w kwestii zaprezentowania firmy lub konkretnego produktu. Według statystyk jest także znacznie atrakcyjniejsza, a co za tym idzie – skuteczniejsza.

Trzecią formą reklamy są Reels (Rolki) – wideo trwające do 90 sekund. Pozwalają nam zaprezentować dosyć rozbudowane treści, co z kolei daje nam wiele możliwości przedstawienia produktu lub usługi. Jest to idealna okazja, by opowiedzieć o naszej marce, a także, by dokładne zaprezentować konkretny produkt czy usługę.

Warto wypróbować kilka kreacji, by sprawdzić, która z nich jest najatrakcyjniejsza i przynosi najlepsze efekty. Liczy się tutaj kreatywność, warto zatem śledzić konkurencję, a także analizować bieżące trendy.

Zacznij kampanie w social mediach
z refix!

Napisz i umów się na rozmowę!

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Tworząc kampanię za pomocą Business Managera na Facebooku, ustalamy budżet dzienny, który jesteśmy w stanie wydać danego dnia. Co ważne, możemy go zmienić w każdej chwili – co jest szczególnie istotne, gdy reklama odnosi sukces i chcemy w nią nieco więcej zainwestować. Aby reklama była skuteczna, najlepiej wydać minimum 20 zł na jeden zestaw reklam.

Jak właściwie są rozliczane kampanie na Instagramie? Jest to model Pay-Per-Click (PPC), w którym środki są wydawane wtedy, gdy ktoś kliknie w promowany post. Kwota przeznaczona na jedno kliknięcie, czyli Cost-Per-Click (CPC), może różnić się w zależności od kilku czynników. Jednym z najważniejszych jest Click-Through Rate (CTR), czyli współczynnik klikalności. Jest to współczynnik, który procentowo wskazuje liczbę kliknięć w reklamę w stosunku do liczby wyświetleń reklamy. Im będzie ona atrakcyjniejsza, tym wyższy CTR – a wtedy koszt CPC będzie wyższy.

Co jeszcze wpływa na koszt reklamy na Instagramie? Jakie elementy należy lepiej zoptymalizować? Z pewnością precyzyjne określenie grupy odbiorców. Warto zapoznać się z tym, do kogo skierowana jest kampania: płeć, wiek, lokalizacja, zainteresowania. Im bardziej zawęzimy tę grupę, tym większe szanse na to, że reklama będzie skuteczna i osiągniemy zamierzone cele.

Kto powinien skorzystać z reklamy na Instagramie?

Instagram cieszy się największym zainteresowaniem wśród młodych ludzi (70% użytkowników to osoby w wieku do 35 lat). Jest zatem doskonałą platformą społecznościową, jeśli zależy nam na dotarciu do właśnie tej grupy odbiorców. Bez względu na płeć – kobiety stanowią 47.2% użytkowników, a mężczyźni – 52.8%. Kampania reklamowa przeprowadzona na Instagramie może być zatem skierowana do każdego.

Tak jak wspominaliśmy we wstępie, zaangażowanie użytkowników na Instagramie jest o wiele większe niż na Facebooku. Umożliwia nam to jeszcze lepszą komunikację z naszym odbiorcą, a także zapoznanie się z jego opinią. Kampania na tej platformie społecznościowej pozwala wzmocnić pozycję na rynku.

Powinny zainteresować się nią szczególnie firmy, których strategią jest tak zwany real-time marketing. Niezależnie od tego, czy naszym celem jest rozszerzenie świadomości o marce, czy też zwiększenie sprzedaży – kreatywna i dobrze zaplanowana kampania może przynieść ogromny sukces, a poniesione koszty, dzięki optymalizacji, nie obciążą nadmiernie naszego budżetu.

To, jaki będzie koszt reklamy na Instagramie, zależy tylko i wyłącznie od nas – sami decydujemy, ile jesteśmy w stanie przeznaczyć na reklamę. Aby w pełni wykorzystać potencjał, jaki dają social media, warto skorzystać z usług specjalistów. Jako profesjonalna agencja e-commerce od wielu lat działamy z sukcesami na wielu platformach social media, osiągając zadowalające wyniki dla naszych klientów. Wykorzystaj nasze doświadczenie i zwiększ rozpoznawalność swojej marki, dzięki kampaniom na Instagramie!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.