Prowadząc biznes w sieci i planując reklamę usług lub produktów nie sposób we współczesnym świecie nie korzystać z najpopularniejszych kanałów social media. Doskonałym miejscem do budowania świadomości marki, przedstawienia produktów lub usług jest Instagram, z którego codziennie korzystają miliony użytkowników na całym świecie. Sprawdź, jak założyć konto firmowe na Instagramie oraz jakie korzyści możesz uzyskać, przedstawiając swój biznes szerokiemu gronu potencjalnych klientów na Instagramie!
Przeczytaj: Reklama na Instagramie – jak stworzyć skuteczną reklamę na IG?
Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Wejdź na: Jak założyć profil firmy na LinkedIn?
Spis treści
Dlaczego warto założyć konto firmowe na Instagramie?
Konto firmowe na Instagramie to idealne miejsce do promowania i budowania świadomości marki wśród użytkowników. Zakładając konto biznesowe na Instagramie, zyskujemy szeroki dostęp do różnorodnych statystyk o postach, aktywności i informacji o użytkownikach, do których docierają nasze posty. Dzięki rozbudowanym statystykom mamy możliwość lepszego zaplanowania kampanii i tworzenia interesujących i angażujących treści graficznych i wideo. Założenie i prowadzenie Instagrama sprawdzi się zarówno w przypadku niewielkich biznesów działających lokalnie, jak i dużych e-commerce z bogatym asortymentem produktowym.
Do najważniejszych korzyści wynikających z założenia konta firmowego na Instagramie można zaliczyć:
– informacje o użytkownikach – płeć, wiek oraz lokalizację użytkowników, którzy obserwują nasze posty;
– rozbudowane statystyki opublikowanych postów – zasięg i ilość wyświetleń postów, popularność publikowanych treści, podjęte przez użytkowników działania oraz godziny i dni, w których obserwujący nas użytkownicy są najbardziej aktywni;
– udostępnienie danych kontaktowych – możliwość wprowadzenia numeru telefonu, adresu e-mail, oraz lokalizacji firmy;
– kampanie reklamowe Instagram Ads – możliwość tworzenia reklam i promowania postów.
Więcej na: Jak promować posty na Instagramie?
Rozpocznij działania na Instagramie!
Chcesz poznać szczegóły?
Wypełnij formularz kontaktowy
Jak założyć konto firmowe na Instagramie?
Konto firmowe na Instagramie można założyć na dwa sposoby:
– przekształcenie konta prywatnego na konto biznesowe;
– utworzenie nowego konta i przekształcenie na profil firmowy.
Jak założyć konto firmowe na Instagramie przekształcając profil osobisty? Stworzenie w ten sposób konta firmowego jest bardzo proste i intuicyjne. W pierwszym kroku należy przejść do sekcji „USTAWIENIA” w profilu prywatnym i kliknąć w „PRZEŁĄCZ NA PROFIL FIRMOWY”. W kolejnym etapie zakładania konta firmowego należy wybrać kategorię działalności, odpowiadającą profilowi prowadzonego biznesu.
Dalsza konfiguracja konta wymaga podania podstawowych danych kontaktowych – numeru telefonu, adresu e-mail oraz adresu firmy. Jest to istotny element, dzięki któremu użytkownicy w łatwy sposób będą mogli skontaktować się z firmą.
Założenie konta biznesowego na Instagramie przy braku profilu prywatnego możliwe jest zarówno z poziomu aplikacji, jak i strony Instagrama. Jest to standardowa procedura zakładania konta wymagająca podania adresu e-mail oraz hasła. Kolejne kroki są identyczne jak w przypadku przekształcania konta prywatnego.
Sprawdź również: Ile kosztuje reklama na Instagramie?
Wykorzystaj potencjał Instagrama!
Napisz i dowiedz się więcej!
Wypełnij formularz kontaktowy
Konto firmowe na Instagramie – o jakie elementy warto zadbać?
Przy prowadzeniu konta biznesowego warto zadbać o kilka elementów, które pozwolą przyciągnąć uwagę użytkowników. Jednym z kluczowych elementów jest łatwa do zapamiętania nazwa firmy, która w połączeniu z ciekawym i rzucającym się w oczy logo firmowym pozwoli na budowanie świadomości i rozpoznawalności marki wśród użytkowników. Warto również uzupełnić profil firmowy na Instagramie o link do witryny lub sklepu internetowego.
Istotną częścią każdego profilu na Instagramie jest opis firmy – biogram – który przekazuje użytkownikom podstawowe informacje o firmie. Dobrze opracowany opis firmy powinien zawierać zwięzłe i konkretne informacje o firmie, odesłania do innych kanałów social media oraz frazy kluczowe, po których użytkownicy będą mogli odnaleźć profil firmy. Należy pamiętać, że w biogramie można wykorzystać maksymalnie 150 znaków.
Czy konto firmowe na Instagramie jest płatne?
Konto firmowe na Instagramie jest w pełni bezpłatne. Użytkownik nie ponosi żadnych opłat związanych z założeniem i prowadzeniem konta biznesowego na jednym z największych portali społecznościowych na świecie. Oczywiście użytkownicy, którzy chcą trafić do szerszego grona odbiorców, mają możliwość wykorzystania płatnych kampanii Instagram Ads, których prowadzenie wiąże się już z kosztami.
Wiedząc już, jak założyć konto firmowe na Instagramie, warto pamiętać, że nie jest ono przeznaczone tylko dla firm. Konto biznesowe idealnie sprawdza się również wśród influencerów czy osób chcących podzielić się swoją pasją lub hobby. W naszej agencji oferujemy profesjonalne prowadzenie social media – Facebook, Instagram, LinkedIn. Wykorzystaj nasze doświadczenie i trafiaj do użytkowników korzystających codziennie z portali społecznościowych!